Talentontwikkeling

 

Gewoonlijk zijn mensen vertrouwd met de gebieden waarin zij bijzonder begaafd zijn en waarin zij van nature uitblinken. Dit kan een struikelblok blijken voor het begaafde en creatieve kind. De gemakkelijkste manier voor de leerkracht om de gaven en interesses van de leerling te herkennen, is te kijken naar de vroegste successen van de leerling.

Sommige leerlingen kunnen geluk hebben en kunnen werken met een getalenteerde leraar en hun vroege successen herkennen. Er kunnen echter ook leerlingen zijn die terugschrikken voor alles wat “nieuw” of onbekend voor hen lijkt.

Dergelijke studenten zijn meestal degenen die op zeer jonge leeftijd gedwongen werden te beginnen. Zij kunnen in een omgeving zijn geweest die te weinig opvoedend, zacht en ondersteunend was. Of ze kunnen in een omgeving zijn geweest die te hard was om ontvankelijk te zijn voor de nieuwe opkomende talenten. Het getalenteerde kind heeft vaak de neiging een stille weg te kiezen, om zijn gevoelens standvastig te uiten. In feite kunnen zij zich virtueel in de schoolomgeving begeven, maar zij zijn in wezen verlegen.

De vraag is, “Zijn de leraren gekozen?”

Met een toegewijde houding kan het getalenteerde kind uitgroeien tot een gezond zelfbewust kind en leren werken in het spannende tijdverdrijf van het schoolonderwijs. Met steun zal het kind dat zich het meest op zijn gemak voelt bij het uiten van zijn gaven en behoeften, gemakkelijker begrip kunnen opbrengen voor de smaken, voorkeuren en attitudes van zijn leerkracht. De leraar moet toegewijd zijn aan een doel om elk kind zo lang mogelijk te koesteren om de persoon te worden die je zelf nodig hebt. De toewijding van de leerkracht aan het “nieuwe gezicht” van de school verhoogt dus de mogelijkheid voor het kind om zich op zijn gemak te voelen en zich op zijn gemak te voelen in zijn nieuwe omgeving.

De leerkracht vuurt het kind aan en het resultaat van zowel leerkracht als kind is een evenwichtig persoon. De leerkracht die zich inzet voor de talentontwikkeling van de sterke punten van zijn kind, houdt van zijn kind en zorgt ervoor dat de leerling de onvoorwaardelijke aanvaarding en steun voelt die nodig is om in het hele proces tot bloei te komen.

Onderwijs stelt het kind in staat zijn sterke punten te ontwikkelen. Dit maakt het voor het kind gemakkelijker om een betere positie in de wereld te verwerven.

Onderwijs stelt het kind in staat zijn gaven en gaven te herkennen. Dit plaatst hen in de juiste positie in de wereld. Zij zullen altijd beminnelijk en van gelijke waarde zijn voor de leraar. Zij zullen zich er ook van bewust zijn dat de leraar hun gaven begrijpt. Het kind begrijpt dat het soms onkwetsbaar is (het is bijna alsof je een ei op je hoofd hebt); dit komt echter omdat het zich niet veilig voelt in zijn huidige situatie. Begrip hiervoor maakt het voor empathische sprang gemakkelijker om moeilijkheden te overwinnen. Ook zijn ze niet bang om te huilen en om hulp te vragen als dat nodig is.

Lees meer:

Business Coach Rotterdam

Persoonlijke ontwikkeling training

Aanbevolen artikelen